نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران گفت: «عباس علی‌آبادی» به دلیل سوابق زیادی که در صنعت برق داشتند بهترین گزینه معرفی شده برای وزارت نیرو است.

«علی‌آبادی» به دلیل سوابق طولانی در صنعت برق، بهترین گزینه برای وزارت نیرو است

«مهدی صادقی» امروز (چهارشنبه)  افزود: مهم‌ترین مشکل کنونی، بحث ناترازی انرژی برای واحدهای صنعتی است؛ به این معنا که در تابستان قطعی برق و در زمستان قطعی گاز را داریم که این روند عدم النفع زیادی برای واحدهای صنعتی ایجاد کرده و بخشی هم دچار زیان شده‌اند.

وی ادامه ‌اد: علی‌آبادی سوابقی در صنعت برق دارد و زمانی معاون برق و انرژی وزیر وقت نیرو بود و یک دوره بسیار طولانی در مهم‌ترین بخش صنعت برق که شرکت مپنا است حضور داشت.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: علی‌آبادی تأثیرگذار در بحث توسعه و تعمیق ساخت داخل نیروگاه‌های گازی و حتی سیکل ترکیبی تأثیرگذار بوده و به نظر می‌رسد به دلیل آنکه هم در عرصه سیاست‌گذاری به‌عنوان معاون وزیر نیرو حضور داشت و هم در حوزه اجرا در بنگاه‌داری و شرکت داری ساخت و توسعه‌ای، بهترین گزینه‌ای است که توسط رئیس‌جمهور انتخاب و معرفی شده‌ است.

صادقی گفت: امید است نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم با رأی بالا به وی کمک کنند مسئولیت وزارت نیرو را برعهده بگیرد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین چالشی که ما به‌عنوان فعالان صنعت برق دنبال می‌کنیم، بحث اقتصاد صنعت برق است.

نایب‌رئیس اتاق تهران افزود: اگر اقتصاد این صنعت اصلاح نشود و روند بهبود نیابد، گرچه اقدام‌هایی در این زمینه توسط وزیر وقت انجام شده است، اما باید ترازها در این زمینه مثبت شود و اقتصاد صنعت برق بهبود یابد تا با بهبود اقتصاد این صنعت وضع شرکت‌های فعال در این بخش و مطالبات عدیده‌ای که دارند بابت سرویس‌ها و تجهیزاتی که به شبکه داده‌اند بتوانند مطالبات خود را به‌موقع دریافت کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مساله واحدهای صنعتی امروز مساله نقدینگی است که باید کالاها را نقد بخرند و پیش‌پرداخت بدهند و مواد اولیه پس از سه تا چهار ماه از خارج وارد شود و یا از داخل باید نقد از بورس کالا خرید کنند؛ لذا فردی که این شرایط را بتواند تشخیص داده و خود دست‌اندرکار صنعت برق بوده باشد و خود چالش‌های این صنعت را بداند، خیلی سریع‌تر می‌تواند راهکار را احصا و مصوبات لازم را اخذ کرده و چرخه را بهبود داده و اصلاح کند و بر چالش‌ها فائق آید.

وزیر پیشنهادی نیرو کیست و چه سوابقی دارد؟

عباس علی‌آبادی، (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است و همه او را با مپنا می‌شناسند.

وی فارغ‌التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی‌ارشد مکانیک دانشگاه تهران بوده و دکترای خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با رشته کنترل گرفته است.

علی‌آبادی، استادیار دانشگاه امام حسین بوده و مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر را عهده‌دار بود، البته وی بیشتر ترجیح داده است در صنعت و بخش اجرایی فعالیت کند.

وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی خود را از جهاد سازندگی شروع و سپس به وزارت نیرو رفت و در بخش پروژه‌های برق‌آبی وزارت نیرو ادامه فعالیت داد و در بخش مدیریتی پروژه‌های سد و نیروگاه کرخه و کارون ۳ حضور داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.